2009. február 15., vasárnap

Miért nincs a Sapientia-EMTE MHK-nak névtáblája?

Ezt a kérdést próbáltuk körüljárni a decemberben megszervezett Kikvagymunkmük? személyes és szervezeti identitáskonstrukciót taglaló gyakorlati képzésünkön, melyet két alkalommal is meghírdettünk. Mint szakmai egyesület, akiknek tagjai a Sapientia-EMTE MHK egykori, és jelenlegi hallgatói, fontosnak tartjuk az identitás építésének eme formáját, mely a vizuális megjelenítésben nyílvánul meg.

Egyetemünk marosvásárhelyi kampusza már három éve fogadja az oktatási időszakban, nap mint nap a hallgatóit, oktatóit és adminisztrációs személyzetét. Ők mindannyian tudják, hogy az impozáns, tornyos épületben Erdély és egyben Románia egyik legnagyobb magyar, magán felsőoktatási intézményének kara működik.

Azonban kérdéses, hogy mit gondolnak az épületről a marosvásárhelyiek és a vendégek, akik a hatalmas épület falai közé előszőr tévednek be.
Utazásaink során és ismerőseink körében volt alkalmunk pár variánst hallani a titokzatos épület rendeltetéséről, hogy csupán néhányat soroljunk közülük: korház, újkeletű vallás temploma, problémás gyerekekkel foglalkozó árvaház, szellemi fogyatékosok intézménye, kastély, a magyar állam egyeteme, Harry Potter kastélya (több Petru Maior-os hallgató is így hivatkozik az épületre). A 27-es, 26-os, 44-es maxi-taxi járatokon gyakran elhangzik a kérdés a többségi lakósság ajkairól, hogy mi is az a Sapientia, ahol a végállomás található? Jobbik esetben Sapientia, rosszabbik esetben Sapiencia, Sapienza, Sapenza, Sapienţia.A kampusz felavatásának idején öntapadós volt látható a főbejárati ajtón, elnök- és más hivatalosságok látogatásakor pedig felkerült egy kisebb méretű banner a főbejárat fölé. Az egyetem ünnepségein pedig kihelyezik az álvánnyal rendelkező egyetemi címert. Jelenleg állandó, az egyetem logójával ellátott tábla nincs, sem a főbejáratnál, sem az aulában.


Ezek fényében indítottuk el felderítő tevékenységünket és ezért rendeztük meg részben a Kikvagymunkmük címet viselő képzésünket. Az intézmény megjelenítésének különböző változataival szerettünk volna előrukkolni, melyeket a decemberi előadáson résztvevők készítettek el grafikus programban, számítógépen. A következő ötletek, elképzelések születtek:

Nincsenek megjegyzések: