2008. november 16., vasárnap

II. Ifjúsági szolgáltatást Nyújtók Fóruma - Nagyvárad

„Hogyan tudnánk forradalamasítani a fitalok körében a kreativitást?” Ez volt a fő témája a annak a konferenciának, amelyet 2008 november 7-9 között szervezett meg Nagyváradon az ACT (Asociația pentru Consultanță și Training). A PR-Alpha képvisletében vettem részt ezen a fórumon.
Miután megkaptam a választ, hogy én is részt vehetek és leküldték a listát az elszállásolással, megpróbáltam felvenni a kapcsolatot azzal a személlyel, akivel a három nap alatt együtt fogok lakni. Mivel nem kaptam választ ettől a marosvásárhelyi lakótárs-jelölttől, egyedül indultam Nagyváradra. Annak ellenére, hogy kicsit aggódtam az érkezés, fogadtatás, beszélgetés, elszállásolás miatt, minden jól alakult, és segítséget is mindig kaptam, mikor szükségem volt rá.
A konferencia nagyon barátias, mondhatnánk szinte, hogy családias hangulatban zajlott. Az elszállásolást hotelekben és panziókban oldották meg, amelyektől gyalog is könnyen megközelíthető volt a helyszín.
Minden nap ott kaptuk a reggelit és utána együtt indultunk el a fórumra. A reggeli köszöntő után közös kávézás, beszélgetés volt, majd kezdődtek a műhelyek. A „formális” termekben különböző szervezeteket mutattak be, míg az „informális” termekben a műhelytémák mellett projekteket is ismertettek. A témákat (műhelyeket) kiválasztottuk még első nap, így be lehetett kapcsolódni olyan beszélgetésekbe, mint: „Önkéntesség a kikapcsolódás és szükség között”, ”Milyen a jó vezető?”, ”Hogyan előzzük meg az etnikai diszkriminációt a fiatalok között?” ”Kreatív módszertan a fiatalok gondolkodásának a magváltoztatásában”, ”Az aktív önkéntes”, ”Generációk közötti kölcsönhatás”, ”Hogyan teremtsünk igényességet”, ”Létezik a kreativitásnak határa?”, ”Játékok a kreativitás fejlesztéséhez”, ”PR a civil szervezetek keretén belül” stb. Az ebédet az iskolában tálalták fel, ahol a fórum is volt, a vacsorát pedig mindenki ott fogyasztotta el, ahol szeretette volna, vendéglőben vagy a hotelben, egyedül vagy közösen a többiekkel. Szerintem mindenki nagyon jól és kényelmesen érezte magát, mind az elszállásolás, mind az étkezés tekintetében.
A konferencián való részvételem, úgy érzem, nagyon tanulságos volt, ugyanakkor jó tapasztalatszerzési lehetőség. Amellett, hogy láttam, milyen egy konferencia, hogy van megszervezve, megismerhettem különböző szervezeteket, azoknak a működését, projektjeit és vezetőit is.

Pap Boglárka
Forrás: A fórum honlapja: www.agenda.tinerilor.ro

Nincsenek megjegyzések: