2008. november 12., szerda

Próféta-e a saját hazájában?

Ezzel a kérdéssel indította beszédét dr. Murvai Olga, dr. Kádár Magor könyveinek bemutatásakor. Az eseménynek a marosvásárhelyi Bernády-ház adott otthont, ahol bemutatásra kerültek a szerző „A média mint partner” és a „Kampánykommunikáció” című könyvei, amelyeket Kriterion könyvkiadó jelentetett meg.
„Ma este szerzőt avatunk” – folytatta beszédét dr. Murvai Olga, a marosvásárhelyi Sapientia Egyetem kommunikációs tanszékének vezetője, hiszen ezek a könyvek a szerző első könyvei. Az első köny, „A média mint partner” 2007-ben jelent meg, míg a „Kampánykommunikáció” 2008-as kiadás. Mindkettő kézikönyv, ami azt jelenti, hogy inkább a gyakorlatra mintsem az elméletre alapoznak.
„A hírek személyes dolgaink lettek a mai világban, hiszen az eseményről a másik pillanatban már bárki tudomást szerezhet” – mondta Murvai Olga. Szerinte a hírforrások állandóan fölénk kerekednek, ami azt jelenti, hogy nem tudunk megszabadulni információt hordozó hírforrásoktól sem. Az információ áradást kommunikációs piachoz hasonlította, hiszen mindenki az új hírekért lohol, mi egyének pedig vevői vagyunk bármilyen információnak. Ezen a piacon már nem is egyének vagyunk, hanem célcsoport tagjai akiket meg kell szólítani.
A „Kampánykommunikáció” című kézikönyv nem elméleteket ismertet, hanem kampányok tervezéseihez nyújt receptet. Minél nagyobb a célcsoport annál sikeresebb a kampány, állította Murvai Olga.
Az eseményt dr. Kádár Magor, a Babeș-Bolyai Tudományegyetem kommunikációs tanszék vezetőjének beszéde zárta, aki megígérte, hogy még sok ilyen könyv fogja követni a mostaniakat.

Nincsenek megjegyzések: